reklama

Najkrajší a najsmutnejší deň, zároveň

V prvom rade - vlastnosti krásne a smutné sa navzájom nevylučujú :) Keby tomu tak bolo, krásu by som nepoznal... To, čo som zažil dnes, krásne bolo!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Krása a smútok (niekdy až šialený) boli symbolom dnešného výnimočného dňa.

Dnešný deň mal byť výnimočný už len z princípu - maturanti (my) sme sa mali lúčiť a každí svojím spôsobom sa pripraviť na zajtrajší začiatok akademického voľna - konečne učenia sa.
Ranné lúčenie sa so samotnou školou bolo hrozné. Nič viac sa nemusí dodávať.

Dnešný deň nerobilo krásnym to, čo sa dialo - dialo sa vcelku len to, čo sa dalo očakávať. Krásny bol ten smútok, smútok, ktorý (niekedy až šialený) ma opantával, smútok a nostalgia vo všetkých naokolo. Môj smútok pri pohľade dozadu a dopredu.

V zadu som videl dlhé roky. Veľmi dlhé a ťažké roky, zaťažené nádejami, sklamaniami, ďalšími nádejami, sklamaniami a nakoniec nádejami, nádejami, že svet je taký, ako som si ho vysníval. No všetko je nakoniec ináč, moje sny sa nerealizovali, realizovalo sa však všetko iné možné. Za tie roky som sa dostal ďaleko (nevravím, že som dospel alebo niečo podobné, to znie ako nejaký ukončený dej, no ja som sa dostal len určite ďaleko z toho miesta, z ktorého som vyrážal). Moje mesto, ktoré som dnes začal milovať, mi všetko toto pripomínalo. Všetky tie ťáážke, dĺĺhe dni. Moje mesto je toho akosi symbolom, lebo tie dlhé a ťažké chvíle som prežíl vždy priamo v tých krásnych, teplých či mokrých, voňavých, letných a zelených, tichých, tichučkých a upokojujúcich uliciach môjho mesta, ktoré mi vždy dávali akúsi nádej! Posledné dni chodím znova (stále) týmito miestami, niekedy len spomínajúc, niekedy zas znova čerpajúc z nich tú ich krásu a nádej. Dnes som mal však pocit, že po nich chodím posledný krát.

Práve počas dnešného výnimočného dňa som sa lúčil a možno aj rozlúčil s tou mojou minulosťou. Bolo to práve dnes, lebo dnes som bol posledný krát so všetkými ľudmi, ktorých sa to akosi týka. A všetci títo ľudia cítili niečo podobné, čo som cítil ja. Bol to výnimočný deň.

Stále opakujem, že smútok súvisí s krásou. Keď som bol dnes šialene smutný, napísal som si (ako to veľmi často robievam) SMSku: Tento svet je az taky precudesny, ze tolka jeho krasa ma stale len obchadza. Ibaze by som sa uplne mylil.
Bol som smutný, lebo ma práve obišli dve veľké krásy v mojom živote. S jednou, dávnou krásou - pri dnešných spomienkach znova aktuálnou - sme sa "obišli" doslova, po dlhej dobe sa stretli. Druhá krása ostáva navždy len krásou sna, nerealizovanou, nenaplnenou, nevypočutou. A prečo ostáva a navždy?! Lebo odchádzam. Zachvíľu (maličkú chvíľu) odchádzam. Preto ten smútok, preto tá nostalgia. Ak všetko vynde tak, ako si predstavujem, tak moje lúčenie so všetkým mojím v mojom meste, je opodstatnené...

Druhá veta SMSky. Niekedy mám pocit, že to, čo sa deje, je to správne. Dnes som vpodstate tam, kde som vždy chcel byť (aj keď to nie je zas až také dokonalé), takže môžem byť len a len vďačný. Mnohé veci mi nevyšli v živote tak, ako som chcel. Ale vyšlo všetko iné možné. Dnes takisto veci nevyšli tak, ako som chcel. Ale vyšlo všetko iné možné! To iné bolo také úžasné, že bolo by bývalo po mojom, prišiel by som o úžasnú (niečo ako) rolúčku so svojími najlepšími kamarátmi! Bolo by bývalo po mojom, veci by mohli dopadnúť zle. Niekedy mám pocit, že to, čo sa deje, je to správne...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Dnes som sa lúčil a možno aj rozlúčil. Mám to teda už za sebou. Zajtra dávam všetko bokom, idem sa konečne začať učiť na maturity. Dúfam, že ten týždeň bude akurát, ani málo, ani veľa :) Potom určite dáko zmaturujem (ževraj sa pri maturite zohľadňujú aj úspechy počas štúdia, takže sa nič hrozné nemôže ani teoreticky stať). A potom? Ak všetko vynde tak, ako si predstavujem, tak odchádzam...

Fotka pochádza práve z tej smutnej chvíle dneška, kedy som smutný čítajúc sedel, čakal a podvedome si uvedomoval koniec niektorých vecí... a zrazu vidím zázrak - Slnko vo svojej poslednej minúte dneška, medzi dvoma domami :) bolo to krátko po fascinujúcom lejaku s bleskami všade okolo - jednoducho KRÁSA!

Pavol Pšeno

Pavol Pšeno

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy sa cítim ako logik - so všetkým čo to prináša... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu